SAVOYE zorgt voor extra efficiënte orderpickprocessen bij SODITRA LOGISTIC
SAVOYE

SAVOYE zorgt voor extra efficiënte orderpickprocessen bij SODITRA LOGISTIC

Efficiënt orderverzamelen

Delen:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Logistiek dienstverlener Soditra Logistic breidt het bestaande magazijn in Nijvel uit om alle werkzaamheden voor L’Oréal te centraliseren. In aanvulling op de bestaande gerobotiseerde picking zone voor de medium en slow movers en het palletmagazijn, zal Savoye een nieuw zone-to-zone pickingsysteem bouwen. Dit met complete doorrolstellingen, een doosafsluiter, weegmachines, conveyors en een WaCS voor de aansturing. Daarbij zal Savoye zorgen voor een connectie tussen de twee zones met integratie van een extra transportlijn voor afval en overtollig karton.

Selectie
De voor- en nadelen van zowel goods-to-man als man-to-goods systemen werden tegen elkaar afgewogen met 3 rotatieklassen als uitgangspunt. MtG vereenvoudigt het bevoorradingsproces, maar met minder output. En bij GtM gaat dat precies andersom.
Een studie volgde naar de beste oplossing. Eén van de conclusies uit het rapport was dat het bijeenvoegen van alle productklassen binnen één systeem niet ging werken. De verschillende picking zones zouden blijven bestaan. Toch moest men de bestellingen met producten uit de twee verschillende zones bij elkaar zien te krijgen. Zaken als ROI en productiviteit moesten beter in de nieuwe opzet. Savoye ontwikkelde een oplossing waarbij de dozen via een conveyorsysteem beide zones doorloopt, zodat ook gecombineerde orders in dezelfde doos belanden. Met deze oplossing is Soditra Logistic niet alleen productief, maar verkleint het ook zijn ecologische voetafdruk volgens de normen van L’Oréal. In de basis werkt Soditra Logistic met 4 soorten dozen die door dezelfde machine kunnen worden afgesloten.
Na de zone met robots worden de dozen naar de zone-to-zone picking vervoerd, waar gewerkt zal worden met doorrolstellingen (aanvoer aan achterzijde) en vaste pickstations, waarlangs de open dozen getransporteerd worden. RF-technologie wordt gebruikt om de hoeveelheden aan te geven die in de doos geplaatst moeten worden. Uiteindelijk komen de dozen bij 8 exit lanes voor de verzending.

Contactinformatie

Stuur ons een bericht