Horeca Van Zon optimaliseert warehouse processen
CaptureTech

Horeca Van Zon optimaliseert warehouse processen

Sinds de nieuwe wind in het magazijn is de efficiëntie gestegen, de foutenlast afgenomen én de transparantie in het magazijn verbeterd.

Delen:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Sinds 1964 levert groothandel Horeca Van Zon producten voor de horeca. In die competitieve markt wil het familiebedrijf het verschil maken met zijn snelheid, leverbetrouwbaarheid en een compleet assortiment. Het spreekt voor zich dat het distributiecentrum van 16.000 vierkante meter een sleutelrol speelt bij de invulling van die beloften. Daar liggen zo’n 30.000 SKU’s (stock keeping units). In totaal werken er in het distributiecentrum in Lommel zo’n vijftig magazijnmedewerkers, exclusief chauffeurs en administratieve krachten.

Verder met voice picking
“Omdat we zeker wilden zijn dat we de juiste beslissingen zouden maken, hebben we CaptureTech in de arm genomen”, vertelt Michael Jans. “Zij zijn gespecialiseerd in voicepicking en hun expertise kwam al tijdens onze eerste gesprekken naar voren.

CaptureTech analyseerde alle aanwezige technieken en processen, vanaf de goederenontvangst en de opslag tot de picking en het transport naar klanten. Vervolgens werden de verbetermogelijkheden in kaart gebracht. Zo werd duidelijk dat een nieuwe generatie hardware, software en de integratie met het ERP-systeem van Horeca Van Zon zouden helpen om efficiënter te worden. Verder werden meteen ook alle processen geoptimaliseerd, zodat Horeca Van Zon een solide basis kreeg om op verder te bouwen. Zo werd o.a. besloten de voorraad voortaan via een ABC-analyse in te delen.

Samengevat is sinds de nieuwe wind in het magazijn de efficiëntie gestegen, is de foutenlast afgenomen én de transparantie in het magazijn verbeterd. De operatoren geven ook te kennen dat het aangenamer werken is met de nieuwe apparatuur. “Maar bovenal merken we dat onze systemen en processen nu optimaal met elkaar verbonden zijn. Daardoor zijn we nu helemaal klaar om onze klanten nu en in de toekomst optimaal te blijven bedienen”, besluit Michael Jans.

Contactinformatie

Stuur ons een bericht